Hortipoint geeft onder meer het Vakblad voor de Bloemisterij en De Boomkwekerij uit. Volgens uitgevers KAVB en CNB kan Hortipoint van Greenity een toekomstbestendig blad maken en is de digitalisering efficiënter aan te pakken. “Continuïteit van vaknieuws voor de bloembollen- en vasteplantensector vinden we belangrijk”, geeft KAVB-directeur en uitgever Prisca Kleijn aan. “We zien dat Hortipoint voor haar bladen al een digitaliseringsslag heeft gemaakt en dat biedt Greenity nieuwe mogelijkheden”, zegt uitgever en CNB-directeur Leo van Leeuwen.
Digitaal
Hortipoint ziet in de komst van het blad de kans om haar positie in de sierteeltsector te versterken. “We kijken er erg naar uit om het blad uit te geven, het past uitstekend bij ons platform”, verzekert uitgever Mémé Bartels. Uiterlijk 1 januari 2023 wordt Greenity in een nieuwe vorm gepresenteerd. De tweewekelijkse verschijning op papier wordt aangevuld met een digitaal magazine en de nieuwsbrief wordt aangepast.
Op de mat
Volgens hoofdredacteur Hans van der Lee van Greenity blijft onafhankelijk vaknieuws voor de sector met de overname gegarandeerd. “En iedere twee weken op de mat. Voor lezers en adverteerders verandert er dus bijna niets.” Greenity komt voort uit KAVB-blad Bloembollencultuur en CNB-magazine MarktVisie. Het ontstond in november 2017, als nieuwe versie van BloembollenVisie dat ook door KAVB en CNB werd uitgegeven.