Actuele nieuwsberichten

Van-der-Slot-in-het-zonnetje-greenport-duin-en-bollenstreek

Ondernemers in het zonnetje

Veel bedrijven in de Greenport Duin- en Bollenstreek realiseren al mooie dingen op het gebied van verduurzamingsmaatregelen. Maar ze zijn daar vaak ook erg bescheiden over. Daarom starten we met een reeks interviews om deze ondernemers in het zonnetje te zetten. Deze maand gaan we in gesprek met Frans van der Slot van Van der Slot Tulips, www.vdslottulips.nl.

Lees verder »

Podcast Werkgeverslijn: werken met jongeren

De podcast van Werkgeverslijn ‘Werkgeverspraat’ is weer een uitzending rijker. Ditmaal over het werken met jongeren. In deze aflevering van Werkgeverspraat praten we over over het werken met jongeren. Hoe verloopt de werving, de aansturing en hoe maak je jongeren enthousiast voor het werken in onze sector? Is elke ondernemer geschikt voor het werken met jongeren en wat kunnen we van ze leren?

Lees verder »

Stages gezocht: begeleid mbo-talent naar een mooie toekomst!

De regio Holland Rijnland staat in de Top Vijf van regio’s met het grootste tekort aan stageplaatsen. Door de coronapandemie zijn de afgelopen maanden veel plekken weggevallen. Daardoor lopen studenten studievertraging op en missen zij aansluiting op de arbeidsmarkt. Erg zonde, want de studenten van nu zijn de medewerkers van morgen!

Lees verder »
Cynthia-Romijn-stagejager-greenport-duin-en-bollenstreek

Stagejager van start

Voor Stagepact071 gaat Cynthia Romijn als ‘stagejager’ aan de slag in regio Leiden en Katwijk. Zij gaat studenten begeleiden bij het solliciteren en bedrijven oproepen om stageplekken aan te bieden aan mbo-studenten. Cynthia: “Die stageplekken zijn hard nodig, want veel stages zijn door de coronacrisis weggevallen of minder goed vindbaar. We zoeken voor elke opleiding plaatsen.”

Lees verder »
bloemenbureau-holland-jaarplannen-2021-2023

Bloemenbureau Holland presenteert op 22 juni de jaarplannen 2022-2023

Zoals elk jaar informeert Bloemenbureau Holland (BBH) de sierteeltsector over haar strategische route voor consumentenpromotie rondom bloemen en planten. Er staan volop plannen voor 2022 in de steigers om consumenten te inspireren en te activeren met campagnes voor snijbloemen, kamerplanten en buitenplanten. Ook voor 2023 zijn de plannen in grote lijnen bekend.

Lees verder »